Beslut i Maj

Så kom Maj! Efterlängtade vår, äntligen börjar jag och naturen tina upp.

Men så mycket mer kommer upp på ytan.
Jag har mycket att göra den här månaden-dels slutspurten i skolan med ännu en hem tenta, men det jag framförallt tänker på är beslut.

Jag har beslutat mig för en del saker, och den del andra beslut funderar jag på, och måste snart ta.

För det första har jag beslutat mig för att må bra. Kanske låter självklart, men nejdå, på sista tiden har jag faktiskt inte alls mått bra, och gör det inte heller ibland. Men jag tror, att det enda som kan göra att jag mår bra igen är jag själv och det kan jag göra genom de beslut och val jag själv gör. Nu ska jag må bra och vara snäll(are) mot mig själv.

För även om vissa trampar på mig, och påverkar mig negativt så ska inte de få göra mig till en kall, kännslolös människa. De ska inte få påverka mig negativ så att jag i framtiden inte kan ta emot nya möten och se var de leder. Alltså beslutar jag mig för att rensa bort enegitjuvar och inte bry mig mer.

Ett annat beslut gäller WoW. Det spelet är väl vad man kan klassificera som man skrev fint i KP när jag var 12 år, en hobby. Det kunde lika gärna varit knypplig eller frisbee golf. Det är egentligen inte spelet, utan mer det sociala runt om som jag gjort att jag har tröttnat. Och det är ju tråkigt att något jag har haft som avkoppling och fått mig att må bra de senaste åren numera känns betungade, just för att en del inte kan inse att jag har faktiskt andra saker i mitt liv. Som är så mycket viktigare. Jag är trött på att vissa personer (alltså, de energitjuvarna jag skrev om ovan) är så inskränkta att de inte kan sätta sig in i en annan persons tillvaro och förstå att just nu får något stå tillbaka.
Så, beslutet jag tar senast på fredag; Ska jag sluta spela helt, eller börjar om på nytt, på en annan server och gå tillbaka till det mest basic: att njuta av spelet. Hursomhelst kommer jag med största sannolikhet lämna Twisting Nether, horde, och de jag spelat med tidigare för gott. Och tanken känns bra!

Snart är skolan slut med, och jag får "sommarlov". Jag vill ha ett projekt att göra under sommaren med. Jag har vissa planer, saker jag har funderat på ett tag men inte riktigt orkat eller vågat ta tag i. Jag har nämligen under flera år samlat matreal och ideer för att skriva en bok. En del matreal finns på papper, men mycket finns än så länge bara i huvudet. Att skriva en bok är ju inget man gör över en helg, och det är ju en konst att få ned det på pränt, och på ett sätt att någon annan vill läsa det. Ett tag funderade jag på att lägga upp matrealet som en blogg och arbeta utifrån det. Men då ligger det tillgänglit för många, och jag vill faktiskt inte att någon "snor" mina ideer. Jag tror ändå att jag har hittat en bra metod att skriva efter nu, nu behövs bara en ordentlig avspark. Och det beslutet jag måste funderat på om jag ska ta är om jag ska starta med det här i juni, eller låta det ligga och gro ytterligare tid?

Jag har tagit ett beslut att verkligen köra på med träningen med. Jag vet att jag aldrig mera kommer se ut som en smal och smäck 18 åring, men jag fick mig faktiskt en riktig positiv upplevelse förra veckan då jag orkade springa på slingan, istället för att bara köra powerwalk! Mina timmar på crosstrainern har alltså gett resultat och mersmak! För att ändå hänga med slutspurten inför Beach 2011 blir det nu inget godis eller läsk, och träning ett par gånger i veckan. Jag kommer inte vara klar på långa vägar, men förhoppningsvis hinner jag lägga in en bra grund och rutin för att träna tills mörka hösten kommer.

Sen har jag tagit två beslut till.. men de håller jag än så länge för mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!