Ny bästa kompis!

Igår var jag duktig! Och då måste jag ju få klappa mig själv på axeln! Tyvärr har vi ju en jantelag som gör att man faktiskt inte alltid får säga att man är duktig eller bra på något. Fel tycker jag!

Jag var och tränade igår med Camilla. Vi tränar lite lustigt ihop tycker våra respektive. Vi ställer oss på varsin corsstrainer, pluggar in musik i öronen och kör på! Inte så vidare socialt, men vi hinner prata lite emellanåt, och framförallt så är det ett bra dragplåster att vi ses där.
Camilla träffade en tjej som hon har gått en instruktion av och oj oj oj vad jag blev inponerad! Hon var i kanske 45-års åldern och så snygg och vältränad! Så vill jag med se ut! Saken är den att hennes kroppstyp inte är helt olik den jag hade "pre-kids". Så hoppet finns ju där... jag ska iaf boka en instruktion av just henne så jag får lite mera tips på styrketräning. Även om jag har styrketränat en del tidigare så känner jag mig rostig, och framförallt lite feg att prova nåt nytt.

Det som är bra med F&S är att det finns alla typer av kroppstyper där, men jag och min bulldeg till mage känner oss ändå lite obekväm när jag ställer mig brevid Biffiga-Ben vid hantlarna...

Träningen igår har gett resultat, jag körde mycket armar igår. Idag smärtar det nästan att skriva på tangentbordet! Det blev drygt 4 km på crosstrainer med och där har jag kunnat ökat tempot rejält på sistonde, så visst får jag känna mig duktig!

Utöver det har jag nu börjat tänka mer på vad jag äter.. framförallt äter jag! Det kanske låterbakvänt, men jag har slarvat väldigt mycket med att äta frukost och lunch vilket resulterar i att jag går och småäter hela eftermiddagen. Nu har jag skärpt till mig och visst känns det bättre.

En stor bov i dramat är ändå Coca-cola, jag skulle nog säga att det är en av mina större laster. Och på sommaren dricker jag gärna Cola med cocosrom i. En riktig fjortisdrink- men jag gillar det. Och ekvationen läsk+alkohol ger väldigt många kalorier... fast nu jag jag hittat min nya sommarbästis istället för min fjortisdrink! Loka Cocos! Så det, ihop med isbitar ska jag kalasa loss på istället! Visst kommer jag unna mig något annat med... men det är ju ett bra godisalternativ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!