Thelma går till tandläkaren!

Det kom en kallelse med posten, det var dags för Thelmas första tandläkarbesök!

Eftersom vi besökte Vasa för ett tag sen (den omtalade "Båten" som Thelma fortfarande pratar om!) var det rätt så lägligt. Det fanns skelett där, och många saknade tänder. Spännande tyckte Thelma. Jag sa att de saknade tänder för att deras mammor inte hade fått borsta dem varje dag. Efter det har tandborstningen gått jättebra hemma!

Vi packade ihop oss och gav oss iväg i god tid. Även om jag är en en tidsoptimist så kan jag faktiskt det! Thor var trött men jag lyckades inte få honom att somna i vagen, men han höll modet uppe ändå!

Väl framme hos tandläkaren mötte vi Aske, även han skulle iväg på sitt första tandläkarbesök.




I väntrummet fanns det pussel, så även om vi fick vänta en liten stund så var Thelma nöjd!

Sen fick vi komma in, och Thelma blev lite blyg. Hon fick sitta i min famn i tandläkarstolen. Det fanns mycket intressant där! Roligar instrument, vatten och en bild på en båt (!) i taket! Hon frågade vad allt var för något och jag försökte förklara. Det gick lätt att få henne att gapa och hon har alla tänder hon ska ha nu, 20 st. Det var inte heller läskigt när tandläkaren kom med munskyddet. Hon har ju ett hemma i sin doktorsväska hon leker mycket med! Tandborstningen fick vi beröm för. Sen fick Thelma syn på något.. något ROSA! (eller "gåååsa" som hon säger) Rosa undersökningshandskar! Hennes lycka var gjord! Med rosa undersökningshandskar på sig ville hon sitta i stolen själv.


Nu blev allt mycket roligare, och Thelma ville undersöka tänderna mer, utan att sitta hos mig!



Min tuffa tjej!! Vi hade med oss "tandtrollet" med, och vi räknade hans tänder med!

Thelma skulle avsluta sin undersökning med att dricka ur den lilla muggen man alltid får avsluta sitt besök med. Rätt ska vara rätt.

En stolt tjej gick från sitt första tandläkarbesök med en dino-tatuering, rosa handskar och en ny gul tandborste. Min stora tjej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!