Ett jävla fredagsmys

Natten som var fick jag vara uppe tre gånger, halv tre ville Thor ha välling. Halv fyra var det dags igen. Thor är precis som sin pappa- ett matvrak. Skillnaden är att Anders äter inte på nätterna.
Halv fem var jag uppe igen. För då var det spöken i Thelmas rum. Vid det laget var jag så trött att hon fick komma in och sova hos mig. Jag orkade inte jaga spöken. Dessutom hade jag jagat ut alla spöken innan hon gick och la sig, så jag undrade hur de kom in igen?

Det var en pärs att bara ta sig till dagis. Snorig och förkyld mamma. Men jag lämnade och tog bussen till jobbet. Jag hade lite pyssel jag var tvungen att bli klar med. Det blev en kort sväng innan jag tog bussen hem för att hinna sova ett par timmar och försöka att få febern att ge med sig. När jag klev av bussen gick den planen i krasch. De ringde från dagis. Det börjar ju bli säsong för vinterkräksjukan, och då även diareér. Thor hade haft full fräs i magen så jag fick snällt komma och hämta. Och hämta hem Thelma med.

Thelma började tjata om att se Nasse på en gång. Suck. Jag fick de båda att sova samtidigt iaf en timme, och jag själv fick drygt 45 min middagslur. Sen var det full rulle igen.

Thelma är verkligen inne i trosåldern de lux nu. Det är väldigt gnälligt- om det mesta. Tack och lov bara när vi är själva. Är vi iväg, eller träffar några andra sköter hon sig på ett helt annat sätt och är väldigt lätt att ha att göra med.

Så kom kvällen, middag över hela golvet. Jag sanerar. Anders bror Peter kommer förbi innan han ska till Thailand. Anders kommer hem, hinner hejja snabbt på oss innan han skjutsar sin bror till flyget.

Jag får Thor att somna. Jag och Thelma ska ha fredagsmys med film och popcorn och den härliga fredagsmyskänslan kommer. Thelma får lite massage på ryggen och det älskar hon! Efter ett tag tröttnar jag på att ge massage, jag är ju trött och sliten med. Då börjas det... gnäll gnäll. Jag får inte sluta ge massage. Jag orkar inte mer, jag säger det magiska ordet NEJ.

Efter det går allt åt helvete!

Thelma blir helt rabiat, blir så arg och bara skriker, tar inte ett nej. Jag förstår att hon är trött. Hon skriker så pass mycket att Thor vaknar. Inget gör att hon lugnar sig. Försöker få henne att lugna ned sig på sitt rum, men nej. Hon smäller igen dörren så att en ljuslykta åter i golvet. Toppen, hela golvet i hallen är fullt med glas. Thelma illvrålar. Thor har vaknat och skriker.   Åt vilket håll ska jag gå?? Den arga tjejen eller den förtvivlade killen som egentligen ska sova?

Ringer Anders i frustation och berättar att nu flyttar JAG hemmifrån!!

Anders kommer hem. Han hittar en son skrikandes i sängen, en frustrerad fru som håller kramaktigt i dörren i Thelmas rum så att hon inte kommer ut (det är ju glas överallt och jag vill inte att hon ska skära sönder fötterna) Och så en helt vansinning Thelma.

Det låter som att Thelma är 16 år och förbannat på allt i livet. Hon är tre år. TRE ÅR MEN KAN TE SIG SOM EN HORMONSTINN TONÅRING!!

Hon accepterar aldrig ett nej nuförtiden från mig. Då börjar hon skrika. Hur blir vi av med det beteendet??

Jag är totalt uppgiven, vad gör jag? Ledsen, arg, dåligt samvete. Varför blir det så här?

Jävla fredagsmys. Nån magsjuka var det inte heller på Thor.

Kommentarer
Postat av: Jonna
2011-10-28 @ 22:49:42 URL: http://varldenenligtmig.blogspot.com

Sov gott söt! Du behöver det. Pöss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!