16 timmar...

Om ungefär 16 timmar kommer jag alltså stå där. På startlinjen. Många tycker väl inte att ett 10 km lopp är så märkvärdigt,och det får stå för dom. För mig är det mycket mer än så. Tanken med Sicklaloppet var att det skulle vara det första loppet som jag deltog i- och verkligen hade tränat för, och därefter skulle prestera på. Det gick sådär med det, det där med träningsbiten. Men ändå. Det här känns som min avspark för att komma igång. Ett lopp jag ska genomföra- om jag så dör på kuppen. För att tills nästa år återuppstå från de döda och springa igen, och den gången få till en bra tid. Mitt upplägg inför i morgon är alltså att befinna mig förberedd på startlinjen. Ta det lugnt i början, inte slita för mycket i första sega backen- men träna mig mentalt att jag faktiskt kan. Framme vid vätskekontrollen fylla på och i lagom takt fortsätta. Efter 5 km vet jag hur banan ser ut drygt 3 km. Och då ska jag njuta! För den sträckan är otroligt fin att springa och mjukt underlag! Efter Hammarbybacken ska jag pressa ut de sista och ta mig runt Hammarby sjöstad! Efter sista rondellen- då är det inte långt kvar och jag ska pressa ut det sista, enbart på viljan! Även om jag inte har tänat optimalt har jag några andra saker som är positiva och kan få mig frammåt! Jag är lite nervös- men grymt förväntansfull! Jag hoppas att många kommer och hejjar- för jag vet att det påverkar mig positivt! Jag kan banan, jag har pluggat in den stenhårt. Och tillslut: jag kommer vara så grymt nöjd med mig själv i mål- och mallig!! Tycker jag det här är kul, och känner mig motiverad så kanske jag springer Göteborgsvarvet i clownnäsa ändå... Thelma har övat på hejjaramsor! Hejja Mamma! Hejja hejja! Jobba Jobba! Och så har hon övat på att ropa Hejja Peter med! Jag tror hon försöker säga Hejja Torsten med, men det låter mest som hejja osten... När hon ändå håller på så hejjar hon på pappa av bara farten! Jag kommer iaf ha den sötaste hejjaklacken! Jag har köpt en ny bodylotion med jag ska smörja in mina värkande ben med i morgon eftermiddag med. Med doft av cocos. Jag är ju lite torsk på det! Nu är det mest logistiken vi ska få ihop- hur jag ska få make med barn på plats. Och om jag kan övertyga min kusin Catrin att hennes ambulans kan möta upp mig i mål!

Kommentarer
Postat av: Peter N
2011-09-30 @ 21:15:03

Det kommer gå så bra och vi kommer ha så kul och det kommer bli perfekt löpväder. Hoppas jag hittar dej innan start och hejaklacken i spåret

Postat av: Peter N
2011-09-30 @ 21:41:13

Här är en rad suveränt bra tips, inkl. Your First Race

http://www.active.com/running/articles/olympian-kara-goucher-top-running-tips.htm

Postat av: Svärmor
2011-10-01 @ 15:58:07

Du tar dig igenom på rena rama envisheten. Du klarar det här galant. HEJJA DIG. Thelma var så söt i sin gosa tröja där det står Hejja mamma!

Kram yvonne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!