Clownnäsa för 300 kr?

Man ska ju inte ha dåligt samvete för att man tränar, men när man har dåligt samvete för att man inte tränar??
Alltså, jag vill så mycket, men tiden, och latmasken i mig vill en annan sak.

Jag är jätteduktigt på att göra träningsprogram, att planera min träning och att sen skita i det.

Saken är det, jag kommer hem efter fyra, då är det full rulle hemma. Middag, barn, bada barn, natta barn. Halv åtta sjunker jag ned i soffan med dåligt samvet för två saker. Jag måste plugga, jag borde träna.
Och här börjar en kamp som oftas plugget vinner över.
Jag pluggar innan jag sover. Lite halvdant för att jag är så satans trött. Egentligen borde jag sätta på mig skorna och sticka ut och springa eller gå till gymmet. För då blir jag pigg. Och är jag borta 1 timme, så hinner jag fortfarande läsa lite, men mera effektivt.

Alltså har jag inte tränat på flera veckor.

Och Sicklaloppet, 10 km är på lördag. Precis som när det gäller tentor kommer motivationen att verkligen träna nu. Skillnaden mellan plugg och träna är en stor sak. Du kan plugga in en tenta på en vecka. Det går inte att träna upp sig för ett lopp på en vecka.

Så jag har en bra lösning på det här. Jag ska anmäla mig till lopp regelbundet så att jag måste träna regelbundet.

Mitt ena mål 2012 var Göteborgsvarvet. En halvmara som jag anser att om jag sätter igång och tränar ordentligt tre gånger i veckan nu så fixar jag det.

Jag går in på hemsidan. Anmälan är stängd! Taket på 59000 löpare är redan nått!!!! Galet! Loppet går ju den 15 maj!!
Det finns 2500 platser kvar om du springer för välgörenhet. Jag har ingenting emot välgörenhet, jag tycker det är toppen- men min plånbok stoppar mig!
För dryga 300 kr kan jag få en startplats på Göteborgsvarvet och antingen stöda Stadsmissionen (jättebra!) Mentor ( som stöder förebyggandet av droganvänding hos tonåringar- toppenbra) eller.. det som drog mina ögon till sig.

Clowner utan gränser.

Det står så här om dom: Clowner utan Gränsers mission är att sprida skratt, glädje och hopp. Vi skickar clowner och artister till barn och samhällen drabbade av krig, konflikt och andra kriser runtom i världen.

Jättebra! Verkligen, och jag tror på den verksamheten.

Men plåga sig 2,1 mil iförd en clownnäsa? Jag vet att många gärna skulle vilja se det- men finns det någon som sponsrar mig??

Kommentarer
Postat av: Ebba
2011-09-28 @ 22:40:15

Madde, du kan få 300 kr av mig som tack för du är en superkompis och gengåva för boken:)



Vill du det? Jag sponsrar dig gärna somvän till en vän!:)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!