Hallå, vad var det som hände??

Nyss var det skolavslutning.
Jag såg nior som gick utklädda, studentmössor på andra. Lärare som slet med betyg. Det var avslutningsgrillkvällar och planer inför sommaren.
 
Jag skulle vara hemma själv i två veckor och packa utan barn och träna. Jag var hemma dunderförkyld och packade. Sen var det packning med barn. Sen blev det flytt och en massa kartonger. Sen slit och släp, IKEA besök, nya vägar att hitta hem, nya stränder att besöka.
 
Visst är det lustigt. Även om man flyttar som kommer den vanliga vardagsskiten fram? Smutsiga kläder, diskmaskin som ska plockas in och ur. Och kylskåper som inte fyller på sig själv och framförallt ingen kock som fixar middag.
 
Sen PANG. Semester slut och jag vet faktiskt inte hur det gick till. Nu sitter jag i samma rum, sorterar journaler, mera journaler, beställer journaler, skickar iväg journaler och går igenom journaler. Och lägger upp tidsplan, vaccinationstider och plåstrar om små armar och ben.
 
Har det ens varit sommarlov eller var det bara en helg som gick?? Jag misstänker att det bara var en helg. Andra dagen på jobbet lyckades jag förlägga mina nycklar (hittade de i kopieringsrummet) och vem 17 var det som ställde min häftapparat på toaletten?
 
Dagarna blev så korta och jag ska hinna med lika mycket. Kan man träna kl tre på natten samtidigt som man sover? Stryka gardiner samtidigt som jag sitter i bilen till jobbet? Kanske laga maten, steka korv på motorhuven på motorvägen? Då är ju maten klar tills jag kommer hem. Eller helt enkelt klona mig själv. Skicka en del av mig till jobbet, en som städar och fixar hemma, och så orginaljag som faktiskt har ork att träna?
 
10 veckor till novemberlov. Ja tack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!