Hur jag gör golv...

Golven i dockhuset har jag jobbat lite extra med, för att det ska bli mera slitstarkt.
 
 
 
Det här ska bli golv till köket. Jag har printat ut två A4, skär rent kanterna och ser till att mönstret passar in.
 
 
Jag har lagt en bit bokplast på golvet (vanlig bokplast man plastar in böcker med, självhäftande) med den "klibbiga" sidan uppåt och sedan lagt papprerna med trycket nedåt. Kräver nogranhet så det hamnar rätt, men så här blir det inte så mycket bubblor.
 
 
Det här är två bitar av tunnare kartong som jag har satt ihop. Viktigt att de ligger kant i kant!
 
Inte riktigt kant i kant.. korrigera, gör om och gör rätt.

Efter det lägger jag ett lager med spray-lim på kartongbiten. Jag tog spraylim eftersom det var det jag hade hemma och är enkelt att få jämt och går snabbt att lägga på.
 
Slutligen lägger jag på arket med det plastade golvet, slätar ut och sen får det torka. Nu är golvet färdigt. Det är hållbart med plasten och mer lätthanterlig med hjälp av kartongen.
Efter det skär jag till det till rätt format för det rummet som det ska in i.
Det tar lite tid, men det blir fint!
 
Jag har i framtiden tänkt göra ett "riktigt" trägolv med hjälp av glasspinnar, men jag måste äta mera glass först!
 
 
Pilligt, tar tid, men är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!