Allt, inget,svammel och funderingar...

En tanke tidigt det här året var att uppdatera bloggen mera frekvent. För min egen skull. För att jag tycker om det, för att det är något att gå tillbaka till. Även om jag nu inte skriver speciellt djupt eller privata saker. (det är jag för feg för!)
Jag har tänkt att gå in och uppdatera om småsaker, men något kommer alltid emellan. Latmasken tror jag saken heter. Annars har jag inte så mycket att uppdatera mer än: jag har vabbar för Thelma, sen har jag vabbat för Thor. I morgon ska jag vabba för Thelma igen. Och så har jag ont i halsen.
Den här perioden på året är verkligen vabb-tidens högtid. Och jag är så trött på det! Jag har ingenting emot att vabba när mina barn är sjuka- men att ha dåligt samvet över jobbet är inte skoj!

En annan sak jag borde ha dåligt samvete över, men inte har det alls är skolan. Jag är bara så sjukt trött på den just nu! Trots att prakiken är över och jag har börjat en ny kurs vill jag bara dra täcket över huvudet och vakna till sommaren!
En kursare ringde mig häromdagen. Hon lät uppgiven i telefonen och hennes fråga var kort. Ska det vara så här???
Just den dagen hade jag lite energi och jag hoppas att jag kunde föra över lite. Annars har jag inte alls gjort många knop på nya kursen. Förutom att reta upp mig på tusen på en ny kursare som är en riktig viktigpetter. (Hon drar in sitt helgmys när hon och hennes sambo sitter och äter vaktelägg och rom i våra seminariedisskussioner. Hallå, vaktelägg-vem bryr sig??) Sist jag loggade in på nätet såg jag att jag hade 55 olästa inlägg. Jag skyndade mig att logga ut igen.

Nästa sak som verkar gå helt åt pipsvängen är att träna. Jag var verkligen igång. Jag satt till och med och funderade så att jag åt nyttigt med. Jag var ute och sprang när det var bara nån minusgrad och det fungerade utmärkt. Sen blev det skitkallt. (jag gillar inte vintern) och mer än minus 10 grader. Det är totalt omöjligt för mig att springa då eftersom luftrörer drar ihop sig och astman gör sig alltför påmmind. Till råga på det kom det mer snö! (jag gillar inte vintern) Så nu har vi en äcklig kombination, snö och skitkallt. Barnen gillar det visserligien, men de är inte de som måste klä på dem och det är jobbigare än att göra en Iron Man. Jag lovar!!! Nä, jag gillar inte vintern. Jag vill ha vår nu, jag vill ha +5 grader, barmark, lite fågelsång och en aning ljusare kvällar. Då borde jag kunna springa mycket mer!
Visst går det att träna ändå, trots en vinter. Jag har ju mitt F&S kort. Jag och Anders var faktiskt på ett toppenbra pass och det var så skoj! Funktionell träning. Vi var helt slut efteråt- som en urvattnad lutfisk typ. Dagen efter låg vi som två amöbor i soffan med träningsvärken from hell. Jag blev dessutom dunderförkyld. Och det inledde en vecka hemma för mig med förkylning kombinerat med träningsvärk. Det bästa från två ting?

Motivationen att träna finns där, men tiden? Jag vet hur jag vill träna. Det skulle krävas ett morgonpass och ett kvällspass. Sen ska jag bara hinna väcka barn och ta dem till förskolan, jobba, laga mat till familj, tvätta, natta barn, köra ett kvällspass, umgås med maken och plugga. Helst spela lite dataspel eller se på TV med. Kanske koppla av med en bok i soffan? Jag har hittat en inspirerande träningsblogg. Även om jag inte vill träna just de saker hon gör (usch, hon åker skidor. På snön. På vintern. Blä) men jag skulle vilja hinna träna ett pass på morgonen och ett på kvällen. Och kunna ha ett 3 timmars pass på lördagen.
Jag läser denna blogg (som faktiskt en tjej jag gick på dagis med har) och blir grymt imponerad. Hon är vältränad, men absolut inte smal, snarare sagt rund. Som mig. Men jag undrar. När jobbar dom som hinner träna så mycket och dessutom blogga?? Och vad jobbar de med, som har råd att åka på träningsresor, köpa träningskläder och redskap. Om du vet. Inboxa mig. Jag kan tänka mig att byta karriär direkt! Bara jag slipper vinter och snö. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!