Aggromammans söndag.

Dagen började lysande. Jag fick sovmorgon idag med! Annars var det idag tänkt att vi skulle hinna med jättemycket hemma.
Dagen började med att jag låg och myste i sängen när först Thor kommer och börjar stöka runt i sängen och leka Tarzan, tätt följt av Thelma som tar ett skutt rakt upp i sängen och landar... rakt på mitt högra underben, på insidan. Det knakar till och gör så in i järnspikar ont! Jag vrålar av smärta! (Anders tyckte det lät som en kossa på väg till slakt) Under några sekunder tycker jag synd om mig,målar upp ett scenario av ett brytet underben, gips, ingen träning= går upp i vikt, blir Jabba The Hut. Jag snyftar och tycker synd om mig. Ingen annan gör det. Jag får gå upp.
 
Nere i köket är det full rulle. Som vanligt.
Snabbt hackar jag upp en stor bit älgkött och bryner i grytan, i med lök, palsternacka, vitlök, viltkrydda, paprikapulver, salt, peppar och ett par lagerblad. Och på med vatten. Tjoff, middagen är klar om 5 timmar!

Projekt påklädning. Ibland är det bra att jag är en smyghamster, eftersom jag magiskt hittade två par extra stövlar och ett par galonbyxor. På med kläder på barn och.. ja visst ja! Även jag ska ju ha kläder på mig. Idag var det ju tomt-fix som stod på planeringen så klädsel blev ursexiga blåkläderbyxor, rejäla gummistövlar och toppluva. Anders målade en del av förrådet och kring fönster på övervåningen. Jag började med att gräva bort fyra rötter. Sen fick jag ont i ryggen. Thelma och Thor sprang mest runt och pulade med sitt. Ett break för att Thor ska få sin tupplur och sen sätter jag igång med ett mycket glamoröst göra. Gräva ur komposter. Flytta komposter. Starta upp ny kompost.
 
Skitig och med värkande kropp får jag nu en ny snilleblixt. Thelma vill gå in, Thor kommer snart vakna. Varför inte baka lite?? 6 rågkakor och 32 småfranskor med solrosfrön senare känner jag mig ganska så huslig.
 
Lagom tills brödet är gräddat så är även mitt långkok klart. Jag har under dagen varit inne och rört om i grytan ett par gånger bara. Perfekt med mat som sköter sig själv! Det blir god och mör älggryta med smörslungade brysselkål på nybakat bröd. Yummi!

Präktigheten fortsätter efter middag när jag gör mig 35 sit-ups medan barnen ser på Lady och Lufsen, jag sorterar vinterkläder och inventerar antal (omaka) par vantar, klipper Thelmas lugg och badar barn.
 
Jag känner mig effektiv, men tänk om jag kunde hinna med så här mycket varje dag? Det finns bara en sak att göra- sluta jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!