Magsjuka *2

Det började i tisdags. Thor blev magsjuk. Han har varit det en gång tidigare. Av ett illvrål kom jag och Anders upp ur sängen för att hitta en förtvivlad och förvirrad kille i sin säng. 
Jag sanerade Thor, Anders tog sängen.
Två timmar senare hörde jag hur han gnydde till så jag rusade in igen. 
Stackars liten, han kunde inte sätta ord på att han mådde illa.
När han började ulka tog jag han under armen, hann in på toan.
Nu har det gått 48 timmar och i morgon ska barnen till förskolan. 

Trodde vi. 
Exakt 48 timmar tog det innan jag hörde gråt från Thelmas rum. Jag sanerade Thelma. Anders sängen. Så nu blir det mera karantän...

Jag är, som man ska, väldigt noga med att även syskon ska vara hemma. Och 48 timmarsregeln.

För övrigt heter det enligt Thor: kråkas i hink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!